Interface IChar

文字 / Character

interface IChar {
    animate: RenderingUnitFunction;
    children: IRenderingUnit[];
    duration: number;
    endTime: number;
    next: IChar;
    parent: IWord;
    previous: IChar;
    startTime: number;
    text: string;
    contains(time): boolean;
    getType(): number;
    overlaps(obj): boolean;
    overlaps(startTime, endTime): boolean;
    progress(time): number;
    toString(): string;
}

Hierarchy (view full)

Properties

このプロパティに関数が定義されているとき、 TextAlive の通常動作(割り当て済みテンプレートの animate 関数を呼ぶ)はスキップされ、この関数が呼ばれる

When animate function is defined, TextAlive default behavior (call animate functions of all assigned template instances) is suppressed and this function is called instead

children: IRenderingUnit[]
duration: number

描画ユニットの長さ [ms] / Duration of this rendering unit [ms]

endTime: number
next: IChar

Inherit Doc

parent: IWord

Inherit Doc

previous: IChar

Inherit Doc

startTime: number
text: string

文字ユニットに含まれるプレーンテキスト / Plain text contained in this text unit

Methods

  • Returns whether this time range contains the specified time (start and end inclusive).

    Parameters

    • time: number

      時刻 [ms] / Time [ms]

    Returns boolean

  • この描画ユニットの種類 / Type of this rendering unit

    Returns number

  • Returns whether the specified range overlaps with this time range (start and end inclusive).

    Parameters

    • obj: TimedObject

      時刻付きオブジェクト / Timed object

    Returns boolean

  • Returns whether the specified range overlaps with this time range (start and end inclusive).

    Parameters

    • startTime: number

      開始時刻 [ms] / Start time [ms]

    • endTime: number

      終了時刻 [ms] / End time [ms]

    Returns boolean

  • 指定された楽曲中の位置をこの描画ユニット中の位置 [0, 1] にマッピングして返す

    Returns the position in this rendering unit [0, 1]

    Parameters

    • time: number

      楽曲中の位置 / Position in a song

    Returns number

  • この描画ユニットの文字表現 / String representation of this rendering unit

    Returns string